• Kuntotestit ryhmille
  • Työhyvinvointia ja jaksamista arkeen
  • Terveys- ja liikuntaohjelmat
  • Monipuoliset lääke-, terveys- ja liikuntatieteiden asiantuntijapalvelut
  • Palvelut liikkumattomuuden ja istumisen vähentämiseen

Valmistautumisohjeet, kuntotestit

Kuntotestit, terveyskartoitukset ja kehon koostumuksen analyysi

Tulosten luotettavuuden ja turvallisuuden parantamiseksi huolehdi seuraavista asioista.
Ennen testiä:
  • EI SAIRAANA TESTIIN! Testiin tullessa tulee olla terve (14 kuumeetonta päivää)
  • Testiä tulee edeltää riittävä yöuni
  • Testiä edeltävänä päivänä ei tule nauttia alkoholia
  • Testipäivää edeltävänä päivänä tulee välttää raskasta fyysistä ponnistelua (lepopäivä)
  • Testipäivänä tulee välttää fyysistä rasitusta sekä raskasta ateriaa 4 tuntia ennen testiä
  • Tuntia ennen testiä ei tule tupakoida tai nauttia kahvia, teetä tai virkistysaineita sisältäviä virvoitusjuomia (esim. Cola- ja energiajuomat)
Ota mukaan:
  • Aikaisemmat testitulokset muilta testiasemilta
  • Tossut, verkkarit / urheiluhousut, T-paita ja pyyhe
  • Pukutiloista löytyvät suihkut

HUOM! Tanita -kehon koostumuksen mittausta ei tehdä, jos olet raskaana tai sinulla on sydämessä sähköinen lääkinnällinen laite.

Ajanvaraus ja tiedustelut:

UKK Terveyspalvelut Oy
Kaupinpuistonkatu 1, 33500 Tampere
Puh. 03-2829 334

Takaisin sivulle ”Kuntokartoitukset ja urheilijatestit”

 

 

—-

Työhyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut |Kuntotestit ja urheilijatestit, kuten polkupyöräergometritesti (EKG- ja verenpaineseuranta), Tuki- ja liikuntaelimistön testit, Kehon koostumuksen mittaus, UKK -kävelytesti | UKK Terveyspalvelut, Tampere


Web Design MymensinghPremium WordPress ThemesWeb Development

Suomineito 40+ – elämän puolivälin seisakkeelta eteenpäin: Terveysliikunnan talvipäivät

28.1.201628.1.2016
Alkaa     05.02.2016 Päättyy     06.02.2016 Lähiopetuspäivät     5.-6.2.2016 Paikka     UKK-instituutti Hinta     220 € Koulutuksessa on tilaa – vielä ehdit ilmoittautua mukaan! Tutustu ohjelmaan / ilmoittaudu: Suomineito 40+ - elämän puolivälin seisakkeelta eteenpäin: Terveysliikunnan talvipäivät

Runsas istuminen lisää kuolemanriskiä

3.9.20143.9.2014
Tommi Vasankari LT, tutkimusprofessori UKK-instituutti ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos Lähde Vasankari T. Runsas istuminen lisää kuolemanriskiä. Suomen lääkärilehti 2014;69(25-32):1893-1896
  • Runsas istuminen voi aiheuttaa terveyshaittoja.
  • Liikuntasuositukset ylittävällä liikuntaharrastuksella ei voi suojautua runsaan istumisen aiheuttamalta riskiltä.
  • Päivittäisen istumisen ja kuoleman riskin välillä näyttää olevan osittainen annos-vasteyhteys, mutta selkeimmin kuoleman riski nousee, kun päivittäin istutaan vähintään 7 tuntia.
  • Hiljattain julkaistu kansallinen strategia terveyttä ja hyvinvointia edistävän liikunnan linjauksista nostaa istumisen vähentämisen kansalliseksi tavoitteeksi.
Lue artikkeli

Työhyvinvointia liikkumista lisäämällä ja istumista vähentämällä

3.9.2014

UKK Terveyspalvelut ja Varalan Urheiluopisto yhteistyöhön käytännönläheisten työhyvinvointipalveluita tarjoamaan Pirkanmaalla.

Muuttuneet toimenkuvat ja istumisammatit ovat johtaneet siihen, että joka toinen suomalainen istuu vähintään kahdeksan tuntia päivässä, ja moni viettää istuma-asennossa yli puolet valveillaoloajastaan. Liika istuminen altistaa monille sairauksille. Istumisen on todettu olevan yhteydessä kokonais- ja sydänkuolleisuuteen vapaa-ajan liikunnan harrastuksen määrästä riippumatta, kertoo UKK-instituutin johtaja lääketieteen tohtori Tommi Vasankari. Tätä haastetta ratkomaan UKK Terveyspalvelut ja Varalan Urheiluopisto yhdistävät voimavaransa ja lähtevät tarjoamaan tutkitusti parhaita ja menetelmiä liikkumisen lisäämiseen ja istumisen vähentämiseen yritysten ja heidän työntekijöidensä työhyvinvoinnin parantamiseksi. Lue lisää